Sústredenie Arménsko

Sústredenie v Arménsku - 8 - 17. September

8. Septembra

Tzakhadzor - bývalé športové stredisko ZSSR pre 35 športových odvetví, samozrejme po osamostatnení je to tu síce trochu horšie, ale pre sústredenie vynikajúce podmienky. Súdruh Alexejev tu chodieval pred dôležitou súťažou na 21 dňové sústredenia, odtiaľto na Krym a hor sa vyhrať MS, ME. Nachádzame sa v nadmorskej výške viac ako 1800 m ( najvyšší bod strediska je cca 2830, kde končí aj lyžiarsky areál. Pozorovanie Arménskeho reprezentačného družstva pod vedením hlavného trénera Pashika počas tréningov nám poskytuje množstvo informácii a praktických poznatkov. Počas nasledujúcich dní sa Vám budem snažiť sprostredkovať foto dokumentáciu z tréningov. Športu zdar, obzvlášť vzpieraniu. Milan ml.

Dnešný poznatok z tréningu našich arménskych sparingov boli dve cvičenia, ktoré poznáme no menej využívame, prvé cvičenie bolo tzv. trh silou - Arménci trhali silou tak, že vlastne trhali do drepu, ale bez "nakopnutia" činky, rečou slovenského básnika trhali silou/"niesli" činku do vzpaženia s rýchlym prechodom do drepu bez rozšírenia postoja. Viď. Video prílohu. Cieľom tohto pre nás nezvyklého cvičenia , bez trhačiek, bola práca lakťa a predlaktia smerom hore a rýchlosť presunu tela pod činku do drepu. Napríklad superťažký Ruben Alexanyan pri osobnom rekorde v trhu 185kg trhal silou 160kg. Druhé cvičenie u nás málo preferované bolo výraz do výpadu za hlavou zo stojanov. Juniorský majster sveta 18 ročný Simon Martirosyan kat. do 105kg, vyrážal spoza hlavy 210 po dve opakovania , s osobným rekordom v súťaži 221kg, čo je hodnota svetového rekordu juniorov. Druhý dobrý výkon sme videli od Andranika Karapetyana, ktorý v kat. do 77kg vyrážal 195kg. Vo video prílohe. Ich tréning pozostával z trhu silou do drepu, premiestnenie do drepu po dva, vyraz do výpadu s poza hlavy po dva a niektorí si dali ešte drepy vzadu. My sme dnes trénovali dvojfázovo a tiež usilovne. Vzpieraniu nazdar, Milan&Milan.

9. Septembra

Každodenný rituál pred raňajkami, rozbiehanie sa k hale a všeobecné rozcvičenie, či si majster sveta alebo nie si!

Tendo prispelo k záverečnej motivácii, medzi borcami sa súperilo o najrýchlejší výťah vyhral heavy weight champion Minasyan Gor 190kg a maximálna rýchlosť 2,13 m/s.

Dněsný deň nám opäť poskytol niekoľko zaujímavých momentov a potvrdila sa nám už známa pravda o častom zaraďovaní "záklonov" hyperextenzií chrbta. Vo video príspevkoch Vám priateľom vzpierania priblížime niekoľko ukážok, dneška stručne! Vzpieraniu NAZDAR! Milan&Milan.

11. Septembra

Toto je budova, kde trénoval Alexejev a jemu podobní ruskí molodci frown emoticonpriestory s 35timi vzpieračskými tréningovými pódiami a jedným hlavným 4x4m, je to veľká škoda nezažiť tie slávne časi

Posielame pozdrav z Arménska, dnes dvojfázový tréning sa opäť spája so zaujímavými číslami, rýchlosť akú dokážu títo borci dosiahnuť pri prechode pod činku je úžasná či sú v hmotnostnej kategórii do 69, 77 alebo nad 105 kg. Silové dispozície jednotlivých borcov sú úžasné dnes majster Tigran opäť dvíhal ako z veľkej knihy poobedná fáza patrila jemu 200kg nadhod (poznámka on vyráža do polodrepu, pri tréningovej tel. hmotnosti cca80kg), Ruben doobeda 185kg trhal a potom si dal výťahy nadhodový s 280 kg a poobede sa tieto super čísla nekončili 220kg nadhod a 280 drep vzadu. Aj ja sa musím skromne pochváliť poobede sa mi konečne podarilo v tomto roku drepnúť 210kg. Športu zdar vzpieraniu dvakrát, NAZDAR!

12 September

Ráno na rozcvičke Simon Martirosyan 10-11 m pri tel hmotnosti 110kg a Tigran 80kg ho preskočil o pol metra

Dnešný deň vyšiel vcelku dobre doobeda tréning, poobede výlet a následne sauna, teraz čakáme na večeru. Cez deň sa tu dokonca objavil Arménsky prezident bohužiaľ sme ho nevideli, iba počuli rečniť na atletickom štadióne pred menším davom detí s rodičmi a samé obmedzenia nás sprevádzali na hotely. Únava po 9. tréningu od pondelka sa objavuje, preto máme zajtra všetci voľný deň (rest day). So športovým pozdravom Milan&Milan, vzpieraniu NAZDARIS!

13. September

Zdravím, dnes bol v znamení odpočinku, pričom sme sa poobede rozhodli prejsť cca 3 km do mesta na kávu a trochu pozrieť mesto. Objavili sme na jednom námestí sochu/pamätník slávneho armenského komika Leonida Jengybaryana, rodáka z oblasti Tsakadzoru. Naspäť sme sa boli pozrieť v kostole resp. dvoch kostoloch pri sebe, aby sme trochu kultúrne žili, tieto kostoly boli založené v roku 1033 n.l. Teraz už po večeri zbierame sily do zajtrajšieho tréningového procesu. S pozdravom Milan&Milan.

14. September

Prišiel pondelok, naša účasť na sústredení arménskej repre sa nachvíľu končí. Dnes iba z role pozorovateľa (zdravotné problémy s tráviacim traktom) sme opäť videli vcelku zaujímavé čísla, už sme si tu zvykli na ohurujúce výkony začínajúce dvojkou a dnes to prišlo drep vzadu 300kg (video) a taktiež úctyhodných 230 drepnúť vpredu pri 80 kg a hneď dvakrát tiež ohúri. Neskutočné je ako ľahko to vyzerá, arménsky chlapci, keď chytia činku človek ju ani nevidí ako rýchlo sa pohybuje. S pozdravom Milan&Milan. PS: držte palce nech som zajtra ako tak zdravý

15. September

Opäť sa hlási "rádio Jerevan" so správou z dneška, znova sme sa hrali s činkami. Chlapci z Arménska dnes mali len jednu fázu, trochu ľahšiu ale aj tak zaujímavú, Gor Minasyan trhol 180 do polodrepu. Opäť sme zapojili TENDO weightlifting analyzer do tréningu, ja som si meral v podstate celý tréning a chlapci si dali vcelku dobrú "hecovačku" ako tretiu disciplínu. Kto spraví najlepšiu hodnotu max. rýchlosti pri výťahoch trhových so 160kg. Najlepšie si počínal 19 ročný 105kg Simon a dosiahol hodnotu 2,5 m/s, čo je veľmi dobré, ostatní dosahovali hodnoty do 2,2 m/s. Poobede sme sa si Milan&Milan dali tlak na lavičke do 120kg a nejaké lokálne posilňovanie. Zajtra nás čakajú dve tréningové fázy a v noci cesta do Jerevanu a let smer Európa. S pozdravom Vám už známa dvojica Milan&Milan, VZPIERANIU NAZDAR!!!

16. September

Zdravíme všetkých dobrých ľudí, čo sledujú naše reporty z Arménska, uz sme ukončili sústredenie a chlapci nám opäť pripravili brutálne čísla hlavne Ruben, trh mu dnes moc nešiel, ale vyrazil zo stojanov 260kg (video poskytnem asi zajtra). Náš čas sa naplnil, práve odchádzame z Tsakhadzoru, držte palce nech cestovanie prebehne hladko, vidíme sa na Slovensku. S pozdravom Milan&Milan, športu zdar.

Arménsky molodci doplnený o rakúsku a slovenskú "posilu" tréner Milan je schovaný za objektívom.

Na koniec, video kompilácia z celého sústredenia a fotografie.